Nowy pociąg Berlin - Poznań - Gniezno - Gdynia
Szóstego czerwca 2012 roku BGE rozpoczął swoją służbę dla Czcigodnych Pasażerów - otwartych na świat ludzi pragnących poprawiać swój status materialny (wspaniały pociąg przejeżdża przez następujące polskie regiony: województwo lubuskie, województwo wielkopolskie, województwo kujawsko-pomorskie, województwo pomorskie), rozwijać swoje horyzonty myślowe i zarobkowe, być wolnymi ludźmi, równymi wobec siebie i innych nacji Europejczykami miłującymi i rozumiejącymi sens zgodnego życia i zrównoważonego rozwoju na jednym wspólnym kontynencie bez populistycznych przekłamań i antyspołecznych uprzedzeń. Takie pociągi umacniają gospodarkę Polski, Niemiec i całej Europy, ponieważ stanowią istotny fundament otwierający zupełnie inne, zdecydowanie lepsze możliwości rozwoju dla lokalnych społeczności, dla młodych, wspaniałych ludzi, dla których kolej otwiera okno na lepszą jakość życia, zdobycie dobrej pracy, mądrzejsze, dojrzalsze spojrzenie na otaczającą ich rzeczywistość. Takie pociągi odblokowują w ludziach to co najlepsze, przełamują lokalne stereotypy, zmieniają zamknięte wizje świata widzianego przez pryzmat własnego podwórka w prawdziwy obraz rozumienia kształtowania się i współuczestnictwa w rozwoju światowej gospodarki, nowoczesnej myśli rozwoju człowieka i gospodarki jako humanitarnej całości pozbawionej prowincjonalnego marazmu niszczącego w młodych ludziach piękne marzenia, pracowitość i najcenniejsze wartości etyczne zgodne z dobrą, mądrą ideą społecznej odpowiedzialności biznesu.
Od 11.06.2017 r. pociąg BGE wyrusza z Gdyni o godz. 7.02, z Gdańska o 7.26 przyjeżdża do Poznania o 10.24, odjeżdża z Poznania o 10.28 i dociera do Berlina o godz. 13.18. Pociąg zaprasza w swoje progi również Drogich Pasażerów z Sopotu, Gdańska Oliwy, Gdańska Wrzeszcza, Tczewa, Bydgoszczy Głównej, Inowrocławia, Gniezna, Zbąszynka, Świebodzina, Rzepina, Frankfurtu nad Odrą. Z Berlina pociąg BGE odjeżdża o godzinie 14.50, przyjeżdża do Poznania o 17.26, odjeżdża z Poznania o 17.33 i przyjeżdża do Gdańska o 20.26 a do Gdyni o 20.50. Aktualnie podróż pociągiem BGE z najważniejszych polskich portów przez dynamicznie rozwijający się i wysoko oceniany przez eurokibiców Poznań do stolicy Niemiec zajmuje ok. 5 h i 40 min ale po zakończonych modernizacjach w 2018 roku może być bliska 4h i 30 min. Z Polskiego Trójmiasta do Tczewa prędkość handlowa dla ekspresowych pociągów pasażerskich zbliży się do 200 km/h a z Inowrocławia do Gniezna do 160 km/h. Z Tczewa do Bydgoszczy zakończenie modernizacji torów pozwala na jazdę z prędkością do 150 km/h, z Bydgoszczy do Inowrocławia 120 km/h i z Gniezna do Poznania 150 km/h. Z Poznania do Frankfurtu nad Odrą pociąg może rozwijać prędkość do 160 km/h. Natomiast z Frankfurtu nad Odrą do Berlina jazda z prędkością 200 km/h nie stanowi żadnego problemu.
Wprowadzenie w życie szlachetnej idei stworzenia przyzwoitego połączenia kolejowego Berlin-Gdynia-Ekspres to bardzo pozytywny sygnał do zmian na lepsze dla Polaków i Niemców. To mądre kształtowanie przyjaznej atmosfery do budowania porządnego rozwoju gospodarczego. Wyciąganie pracowitych, kulturalnych, pragnących zmian ludzi na zdroworozsądkową, zrównoważoną, dobrą drogę ukazującą nowe możliwości dla realizacji pięknych marzeń. Ale pomyślna przyszłość nowego pociągu BGE i ewentualnych jego następców nie jest jasna. Zastępca dyrektora Zakładu Północnego PKP InterCity w Gdyni Marek Pawicki, na łamach czerwcowego magazynu z 2012 r. pracowników PKP InterCity, twierdzi, że nowe połączenie z Berlinem to szansa na zbliżenie w sferze gospodarczej, kulturalnej jak i turystycznej a pozyskanie i zadowolenie pasażerów jest istotne lecz bardzo ważne znaczenie ma także efektywność ekonomiczna. A zatem od tego czy rzeczywiście kolejowi i nie tylko kolejowi decydenci zrozumieją jaka wielka odpowiedzialność społeczna na nich spoczywa i będą w stanie dostrzec chwalebną rolę pięknej służebności publicznej realizowanej przez dobre pociągi zależy ich istnienie.
oprac. Tomasz Raszowski (rok 2012, 14 czerwca)
Komentarze
Prześlij komentarz