Pociągi pospieszne Zielonej Góry

Szynobus jednoczłonowy ZNTK Regio Tramp wyprodukowany w Poznaniu stoi na peronie 3 stacji Zielona Góra Główna, jednostka spalinowa służy Przewozom  Regionalnym do obsługi połączeń osobowych z Zielonej Góry do Żar i Żagania (grudzień 2018 r., zdj. Tomasz R.)


 


Stacja kolejowa Zielona Góra Główna 

Rozkład jazdy PKP ważny od 4 września 2022 r.


Zielona Góra Gł. 06.02 - IC PRZEMYŚLANIN - 10.23 Świnoujście (Przemyśl Gł. 18.27, Rzeszów Gł. 19.35, Tarnów 20.25, Kraków Gł. 21.42, Katowice 23.21, Gliwice 23.53, Wrocław Gł. 03.00, Legnica 04.24, Nowa Sól 05.39, Rzepin 06.45, Kostrzyn nad Odrą 07.08, Szczecin Gł. 08.26)

Zielona Góra Gł. 06.27 - IC MEHOFFER - 16.58 Przemyśl Gł. (Legnica 8.03, Wrocław Gł. 8.45, Opole 10.02, Częstochowa Stradom 11.10, Kraków Gł. 13.00, Tarnów 14.31, Rzeszów Gł. 15.23)

Zielona Góra 07.38 - EN METROPOL - 10.03 Berlin Charlottenburg (Graz Hbf. 19.21, Budapeszt 19.40, Bratysława 22.06, Wiedeń 22.10, Breclav 23.04, Ostrawa hl. n. 01.31, Racibórz 03.05, Kędzierzyn-Koźle 03.35, Opole Gł. 04.10, Wrocław Gł. 05.05, Legnica 06.09, Berlin Hbf. 09.51)

Zielona Góra Gł. 08.56 - IC MATEJKO - 18.45 Przemyśl Gł. (Szczecin Gł. 6.21, Chojna 7.07, Kostrzyn nad Odrą 7.40, Rzepin 8.02,  Głogów 9.41, Wołów 10.38, Wrocław Gł. 11.22, Opole Gł. 12.37, Gliwice 13.33, Katowice 13.59, Kraków Gł. 15.09, Tarnów 16.16, Dębica 16.43, Rzeszów Gł. 17.11)

Zielona Góra Gł. 9.12 - IC HETMAN - 12.43 Wrocław Gł. (Żary 10.16, Żagań 10.34, Legnica 11.46) Wrocław Gł. 13.05 - IC HETMAN - 21.45 Lublin Gł. (Opole Gł. 13.52, Gliwice 14.45, Katowice 15.12, Kraków Gł. 16.12, Rzeszów Gł. 18.09, Stalowa Wola Centrum 19.55, Kraśnik 21.10)

Zielona Góra Gł. 11.00 - IC CHEŁMOŃSKI - 14.54 Świnoujście (Kraków Gł. 05.03, Katowice 06.05, Gliwice 06.29, Strzelce Opolskie 06.57, Opole Gł. 07.26, Wrocław Gł. 08.19, Legnica 09.27, Głogów 10.10, Nowa Sól 10.40, Rzepin 11.42, Kostrzyn nad Odrą 12.06, Chojna 12.38, Szczecin Gł. 13.22)

Zielona Góra Gł. 12.54 - IC WAWEL - 21.20 Przemyśl Gł. (Berlin Hbf. 10.39, Legnica 14.19, Wrocław Gł. 14.55, Opole Gł. 15.51, Gliwice 16.45, Katowice 17.09, Kraków Gł. 18.10, Rzeszów Gł. 20.15)

Zielona Góra Gł. 13.50 - TLK WYCZÓŁKOWSKI - 17.50 Świnoujście (Lublin Gł. 04.54, Nałęczów 05.15, Radom Gł. 06.20, Kielce 07.22, Częstochowa Stradom 09.17, Opole Gł. 10.25, Wrocław Gł. 11.21, Legnica 12.12, Rzepin 14.32, Kostrzyn nad Odrą 14.58, Chojna 15.33, Szczecin Gł. 16.23)

Zielona Góra Gł. 14.58 - TLK WYCZÓŁKOWSKI - 00.10 Lublin Gł. (Świnoujście 10.58, Szczecin Gł. 12.22, Chojna 13.16, Kostrzyn nad Odrą 13.49, Rzepin 14.14, Legnica 16.32, Wrocław Gł. 17.20, Opole Gł. 18.36, Częstochowa Stradom 19.38, Kielce 21.10, Radom Gł. 22.34, Nałęczów 23.47)

Zielona Góra Gł. 15.07 - IC WAWEL - 17.16 Berlin Hbf. (Przemyśl Gł. 07.09, Rzeszów Gł. 08.14, Kraków Gł. 09.49, Katowice 10.54, Opole Gł. 12.14, Wrocław Gł. 12.58, Legnica 13.38, Rzepin 15.49)

Zielona Góra Gł. 17.19 - IC CHEŁMOŃSKI - 23.34 Kraków Gł. (Świnoujście 13.19, Szczecin Gł. 14.53, Chojna 15.34, Kostrzyn nad Odrą 16.05, Rzepin 16.30, Nowa Sól 17.34, Głogów 18.03, Legnica 18.56, Wrocław Gł. 19.39, Opole Gł. 20.53, Strzelce Opolskie 21.18, Gliwice 21.48, Katowice 22.17)

Zielona Góra Gł. 18.57 - IC HETMAN - Wrocław Gł. 15.37 (Legnica 16.28, Żagań 17.41, Żary 17.54) Lublin Gł. 06.35 - IC HETMAN - 15.13 Wrocław Gł. (Kraśnik 07.16, Stalowa Wola Centrum 08.25, Rzeszów Gł. 09.56, Tarnów 10.47, Kraków Gł. 11.52, Katowice 13.06, Gliwice 13.30, Opole Gł. 14.27)

Zielona Góra Gł. 19.44 - IC MATEJKO - 22.13 Szczecin Gł. (Przemyśl Gł. 10.00, Rzeszów Gł. 11.07, Dębica 11.47, Tarnów 12.05, Kraków Gł. 13.12, Katowice 14.36, Gliwice 15.07, Opole Gł. 16.06, Wrocław Gł. 17.11, Wołów 18.06, Głogów 18.51, Kostrzyn nad Odrą 20.48, Chojna 21.22)

Zielona Góra Gł. 20.54 - EN METROPOL - 07.05 Wiedeń / Graz Hbf. 10.02 / 08.20 Budapeszt (Berlin Charlottenburg 18.30, Berlin Hbf. 18.43, Legnica 22.16, Wrocław Gł. 22.51, Opole Gł. 23.54, Kędzierzyn-Koźle 00.22, Racibórz 00.51, Ostrawa hl. n. 02.22, Breclav 04.10, Bratysława 05.54)

Zielona Góra Gł. 21.36 - IC MEHOFFER - 11.57 Przemyśl Gł. (Rzeszów Gł. 13.03, Tarnów 14.02, Kraków Gł. 14.59, Częstochowa Stradom 16.47, Opole Gł. 18.04, Wrocław Gł. 19.03, Legnica 19.59)

Zielona Góra Gł. 22.04 - IC PRZEMYŚLANIN - 09.16 Przemyśl Gł. (Świnoujście 17.54, Szczecin Gł. 19.45, Kostrzyn nad Odrą 20.55, Nowa Sól 22.21, Głogów 22.51, Legnica 23.39, Wrocław Gł. 00.26, Gliwice 03.53, Katowice 04.22, Kraków Gł. 05.41, Tarnów 07.09, Rzeszów Gł. 08.01)



Pociągi pospieszne Zielonej Góry najbliższą linią kolejową z południa województwa lubuskiego w kierunku Polski Centralnej, Portów Północy Trójmiasta i Elbląga oraz Mazur nie jeżdżą, ponieważ remont jednego 40 km toru z Czerwieńska do Zbąszynka trwa trzy lata i końca nie widać. Od samego początku planowanej inwestycji Polskie Linie Kolejowe nie wybrały pewnej, sprawdzonej firmy do realizacji tego zadania, wybierając "najtańszą" ofertę, która okazała się najdroższą i nie do wykonania dla oferenta. Firmy, które zrealizowałyby inwestycję w przyzwoitym czasie i wykonały solidną robotę, nie zyskały uznania PLK. Efekt jest taki, że zakupione materiały inwestycyjne, za pieniądze Unijnego Regionalnego Programu Operacyjnego realizowanego przez Lubuski Urząd Marszałkowski, nie zostały należycie spożytkowane, dodatkowo brak nadzoru inwestorskiego ze strony wybranego zleceniobiorcy i państwowego PLK spowodował ich znaczne ubytki w niewyjaśnionym procederze przestępczym. Teraz potrzebne są następne środki finansowe na ponowne zrealizowanie zaplanowanej inwestycji, a najpierw na uporządkowanie pozostawionego bałaganu. Polskie Linie Kolejowe zwróciły się z kolejnym zapytaniem do Lubuskiego Urzędu Marszałkowskiego o przyznanie kolejnych funduszy na dalsze prace infrastrukturalne, twierdząc że nie mają środków, żeby je zrealizować. Bardzo ważna linia komunikacyjna dla mieszkańców regionu lubuskiego jest nieczynna, podróże koleją dla osób  niepełnosprawnych oraz schorowanych wysokostopniowymi autobusami zastępczymi oraz piramidowymi schodami na stacji Zbąszynek są praktycznie niemożliwe i aż prosi się, żeby w trybie natychmiastowym Rząd RP przekazał finanse a prokuratura zajęła się zleceniobiorcą i osobami z organów nadzorujących tę publiczną inwestycję. Tylko zdroworozsądkowe podejście, ponad podziałąmi politycznymi, ze strony władz wojewódzkich, marszałkowskich, prezydenckich aglomeracji zielonogórskiej i gorzowskiej, przedstawicieli PLK, władz centralnych może sprawić, że w ogólnospołecznym odbiorze negatywny obraz wydawania unijnych i państwowych pieniędzy zostanie szybko zapomniany a wspólne pozytywne działania na rzecz dobra Polaków zostaną z radosnym uśmiechem docenione przez komunikacyjnie poszkodowanych Lubuszan. 

Niedobrze też stało się, że w czasie znacznie wydłużonego remontu nie pomyślano o chociaż dwóch bezpośrednich, wygodnych, pociągach, dostosowanych również dla osób z różnymi niepełnosprawnościami, do Polski Centralnej.  PKP Intercity nawet w tym czasie zlikwidowało taki pociąg. Była to pierwsza, świetna wersja pociągu IC Konopnicka z Zielonej Góry do Białegostoku przez Nową Sól, Głogów, Wołów, Wrocław, Opole, Częstochowę, Piotrków Trybunalski, Skierniewice i Warszawę. Pociąg był prowadzony nowoczesną jednostką elektryczną Dart, odjeżdżał z Zielonej Góry przed siódmą rano a tuż po godz. 13 przyjeżdżał do Warszawy. Wspaniały, wzbudzający zachwyt i szybki wzrost zainteresowania wśród podróżnych, pociąg IC Konopnicka został zdegradowany pod względem jakości i czasu podróży (zmieniono tabor na znacznie gorszy, wprowadzono słabą lokomotywę do jego obsługi, dorzucono we Wrocławiu spóźniające się łączniki wagonów z innego pociągu, sensowną trasę przejazdu zastąpiono inną... te wszystkie zmiany dodatkowo wydłużyły czas podróży o dwie godziny i po kilku latach "poprawek" ogłoszono, że pociąg zostaje zlikwidowany ze względu na małe zainteresowanie nim przez podróżnych). Drugim takim bardzo dobrym pociągiem mógłby być pociąg EIC Winiarek wyruszający o świcie z Zielonej Góry do Rzepina i dalej przez Poznań do Warszawy, a powracający wieczorem.  Pociąg na wzór EIC Chrobry mknącego teraz ze Szczecina do Rzepina, a dalej do Poznania i Warszawy, ze względu na remont najkrótszej linii przez Stargard i Krzyż (Szczecin Gł. 03.15 - 04.42 Rzepin 04.43 - 05.12 Świebodzin 05.13 - 06.08 Poznań Gł. 06.13 - 06.58 Konin 06.59 - 07.41 Kutno 07.42 - 08.58 Warszawa Zachodnia 08.59 - 09.05 Warszawa Centralna 09.10 - 09.16 Warszawa Wschodnia; powrót: Wawa Wschodnia 15.00 - 15.06 Wawa Centralna 15.22 - 15.28 Wawa Zachodnia 15.30 - 16.52 Kutno 17.01 - 17.43 Konin 17.45 - 18.30 Poznań Gł. 18.38 - 19.36 Świebodzin 19.37 - 20.02 Rzepin 20.10 - 21.37 Szczecin Gł.). Zastępowanie pociągów komunikacją zastępczą, braki nowoczesnego taboru, dobrych, dynamicznych lokomotyw i elektrycznych jednostek to nie jest dobra droga do budowy silnego państwa polskiego i tworzenia solidnych podstaw zaufania społecznego. Mentalność decyzyjna władz nie powinna obarczać dodatkowymi problemami komunikacyjnymi  ciężko pracujących Polaków, a wręcz pomagać im wychodzenie z różnych, mających naturalne prawo zdarzać się, trudności życiowych jak np. niepełnosprawność ruchowa, niemożność stabilnego, punktualnego dojazdu do miejsca zatrudnienia, dbania o jakość powietrza nieporównywalnie lepszą dla miast, miasteczek i wiosek jeśli ich mieszkańcy podróżują ekokolejowym transportem zbiorowym itd.



Zastępcza Komunikacja Autobusowa Zielona Góra Parczek nad Dworcem PKP

Rozkład jazdy ważny od 4 września 2022 r.


KKZ 04.49 - 05.56 Przystanek Zbąszynek, Zbąszynek 06.11 - IC LUBUSZANIN - 13.00 Lublin Gł (Gorzów 04.28, Skwierzyna 04.52, Międzyrzecz 05.11, Poznań Gł. 07.01, Konin 08.16, Kutno 09.03, Łowicz Gł. 09.33, Skierniewice 09.49, Żyrardów 10.02, Warszawa Centralna 10.39)

KKZ 06.54 - 08.01 Przystanek Zbąszynek, Zbąszynek 08.16 - IC ZIELONOGÓRZANIN - 13.42 Warszawa Wschodnia (Poznań Gł. 09.05, Gniezno 09.55, Inowrocław R. 10.43, Skierniewice 12.45)

KKZ 08.06 - 09.13 Przystanek Zbąszynek, Zbąszynek 09.28 - IC BACHUS - 14.39 Gdynia Gł. (Poznań Gł. 10.28, Gniezno 11.13, Inowrocław 12.04, Bydgoszcz Gł. 12.33, Gdańsk Gł. 14.14, Sopot 14.30)      IC Bachus 13.53 Tczew, Tczew 14.50 - Regio - 15.36 Elbląg (Malbork 15.08)

KKZ 11.57 - 13.04 Przystanek Zbąszynek, Zbąszynek 13.19 - IC UKIEL - 18.24 Olsztyn Gł. (Poznań Gł. 14.16, Gniezno 14.56, Inowrocław 15.42, Toruń Gł. 16.07, Iława Gł. 17.18, Ostróda 17.49)            IC Ukiel 18.24 Olsztyn Główny, Olsztyn Główny 19.16 - IC Niegocin - 20.40 Elbląg (Morąg 19.56)  IC Ukiel 18.19 Olsztyn Zachodni, Olsztyn Zachodni 19.37 - Regio - 21.14 Elbląg (Morąg 20.24)

KKZ 12.17 - 11.10 Przystanek Zbąszynek, Zbąszynek 11.00 - IC STOCZNIOWIEC - 05.36 Gdynia Gł. (Sopot 05.44, Gdańsk Gł. 06.01, Bydgoszcz Gł. 07.47, Inowrocław 08.21, Poznań Gł. 10.01)                 IC Stoczniowiec 06.22 Tczew, Tczew 05.12 - Regio - 04.26 Elbląg (Malbork 04.51)

KKZ 12.36 - 11.29 Przystanek Zbąszynek, Zbąszynek 11.19 - IC DIONIZOS - 06.36 Warszawa Wschodnia ( Wawa Centralna 06.47, Skierniewice 07.38, Łowicz Gł. 07.54, Kutno 08.23, Konin 09.10, Września 09. 38, Poznań Gł. 10.27, Międzyrzecz 12.24, Skwierzyna 12.40, Gorzów 13.07)

KKZ 14.59 - 16.06 Przystanek Zbąszynek, Zbąszynek 16.21 - IC DIONIZOS - 20.56 Warszawa Wschodnia (Gorzów 14.48, Gorzów Zieleniec 14.56, Skwierzyna 15.14, Międzyrzecz 15.32, Poznań Gł. 17.11, Konin 18.15, Kutno 19.05, Skierniewice 20.00, Warszawa Centralna 20.46)

KKZ 16.00 - 14.53 Przystanek Zbąszynek, Zbąszynek 14.43 - IC UKIEL - 09.38 Olsztyn Gł. (Iława Gł. 10.30, Ostróda 10.11, Toruń Gł.11.43, Inowrocław 12.05, Gniezno 12.52, Poznań Gł. 13.40)                  IC Ukiel 09.42 Olsztyn Zachodni, Olsztyn Zachodni 09.18 - Regio - 07.37 Elbląg (Morąg 08.26)

KKZ 16.09 - 17.16 Przystanek Zbąszynek, Zbąszynek 17.31 - IC STOCZNIOWIEC - 22.52 Gdynia Gł. (Poznań Gł. 18.36, Inowrocław 20.17, Bydgoszcz Gł. 20.46, Gdańsk Gł. 22.27, Sopot 22.43)                  IC Stoczniowiec 22.05 Tczew, Tczew 22.31 - Regio - 23.13 Elbląg (Malbork 22.48)

KKZ 20.12 - 19.05 Przystanek Zbąszynek, Zbąszynek 18.55 - IC BACHUS - 13.46 Gdynia Gł. (Sopot 13.55, Gdańsk Gł. 14.12, Bydgoszcz Gł. 15.56, Inowrocław 16.26, Gniezno 17.17, Poznań Gł. 17.56)    IC Bachus 14.31 Tczew, Tczew 13.41 - Regio - 12.52 Elbląg (Malbork 13.17)

KKZ 22.32 - 21.25 Przystanek Zbąszynek, Zbąszynek 21.15 - IC ZIELONOGÓRZANIN - 15.43 Warszawa Gdańska (Skierniewice 16.27, Inowrocław R. 18.40, Gniezno 19.30, Poznań Gł. 20.25)

KKZ 23.18 - 22.11 Przystanek Zbąszynek, Zbąszynek 22.01 - IC LUBUSZANIN - 15.07 Lublin Gł. (Dęblin 15.57, Otwock 16.40, Warszawa Centralna 17.28, Skierniewice 18.21, Łowicz Gł. 18.37, Kutno 19.10, Konin 20.06, Poznań Gł. 21.10, Międzyrzecz 22.49, Skwierzyna 23.07, Gorzów 23.33)



P.S. Powyższy rozkład jazdy dotyczy pociągów, które jeżdżą przez Zieloną Górę, zaczynają bieg lub kończą w Zielonej Górze, albo powinny zaczynać i kończyć jazdę w południowej stolicy województwa lubuskiego ale w związku z ograniczoną sytuacją przewozową zostają w Zbąszynku. A to oznacza, że rozkład nie uwzględnia pociągów z poza Zielonej Góry jak np. dalekobieżne pociągi IC Górski przez Kostrzyn nad Odrą relacji Szczecin - Rzeszów i Rzeszów - Szczecin, które planowo wymijają się między Zbąszynkiem a Świebodzinem, czy też ekspresów Berlin - Warszawa. Teoretycznie można próbować podróżować transportem różnych przewoźników i odjechać o godz. 18.31 autobusem komunikacji zastępczej Polregio z Centrum Komunikacyjnego Zielonej Góry od strony peronu 3-go stacji kolejowej Zielona Góra Główna do Zbąszynka na g. 19.28 (autobusowy łącznik do pociągu Regio do Gorzowa) i tutaj przesiąść się na ekspres Intercity Berolinum do Warszawy (Zbąszynek 19.31 - 23.42 Warszawa Centralna), żeby dotrzeć ostatnim połączeniem w danej dobie do wybranego celu. Ale praktycznie raczej nie można polegać na założeniu, że jak autobus komunikacji zastępczej Polregio się spóźni, bo na przykład będzie oczekiwał w Zielonej Górze na opóźniony szynobus z Żagania, to pociąg Intercity z Berlina do Warszawy w Zbąszynku też zaczeka, tym bardziej że system zakupu biletów PKP IC takich połączeń nie pokazuje, choć w przypadku zwłaszcza ostatniego połączenia publicznego w danej dobie, z moralnego punktu widzenia wypadałoby, żeby było inaczej. W takich sytuacjach bardzo dużo zależy od ludzi, którzy pełnią zmianę u poszczególnych przewoźników. Należy na pewno pochwalić poranną stację Wrocław Główny, bo jak dalekobieżny pociąg NightJet z Budapesztu i Wiednia mocno się spóźniał to pasażerowie, z przesiadek posiadający bilety PKP Intercity, mogli  dojechać jednostką elektryczną Polregio do Głogowa lub Zielonej Góry. Inna sprawa, że nie bardzo się opłaca podróżowanie ekspresami na przykład z Warszawy do Zbąszynka, bo czas przejazdu nie jest rewelacyjny w porównaniu do pociągów pospiesznych a cena zazwyczaj wyższa za porównywalną jakość. Po oddaniu łącznicy Czerwieńska w 2013 roku pociągi w 2014 i 2015 roku jeździły sprawniej i szybciej z Zielonej Góry do Warszawy. Można było bezpośrednim pociągiem pospiesznym po godz. 17.40 wyjechać z Zielonej Góry i po 22.40 wysiadać w Warszawie Centralnej. Pociąg ekspresowy Lech odjeżdżał z Warszawy o godz. 16, a o 20-tej wjeżdżał na stację w Zielonej Górze. Zdarzało się, że od Warszawy Zachodniej do Zielonej Góry czas podróży był bliski 3h 50 min. Budowa łącznicy, pierwszy etap przywrócenia parametrów toru z Czerwieńska do Zbąszynka do prędkości 100 km/h, rozpoczęte modernizacje w bardzo złym stanie torów na Odrzance w 2012 r. dawały nadzieję na nową jakość kolei. Na podróż z Aglomeracji Zielonej Góry do Aglomeracji Warszawy w czasie zbliżonym do 3 h i rozpoczęcie kolejnego etapu życia kolei... budowy linii superekspresowych do 400 km/h. Niepowtarzalną szansę na przyspieszenie podróży. Mija 10 lat a czas podróży, poza nielicznymi wyjątkami, jest znacznie dłuższy. Jest to głębszy problem dotyczący całej Polski. Budujemy z ogromnym rozmachem drogi za pieniądze wielokrotnie większe niż realnie pożytkujemy na kolej, korzystamy z zachodnich samochodów na potęgę, betonujemy kraj, co dobitnie widać w gospodarstwach domowych ulokowanych wzdłuż nowych autostrad i dróg ekspresowych (źródła wody radykalnie obniżają się i zanikają). Dlaczego na polskiej kolei nie korzystamy z nowoczesnych zachodnich technologii w takim stopniu, żeby pasażer mógł to wreszcie konkretnie pozytywnie odczuć w tempie podróży, sposobie poruszania się po peronach i wejściach do pociągów ? Dlaczego na magistralnych remontowanych liniach perony są zbyt krótkie, żeby zmieścić cały pociąg ? Przynależność do Unii Europejskiej to zobowiązanie do modernizacji państwa a każdy miliard euro nie zainwestowany w nowoczesne technologie będzie w przyszłości coraz bardziej obciążał finansowo społeczeństwo. Praca, nauka i technologie. To jedyna racjonalna droga dla całej Europy. Zielona Góra w ostatnim 10-leciu odnotowała największy przyrost liczby mieszkańców w Polsce (17 proc., lata 2011 - 2021).  Architektura Zielonej Góry i planowanie przestrzenne miasta ma korzenie historyczne u ludzi, którzy widzieli swoją ukochaną małą ojczyznę w perspektywie przynajmniej kilkuset lat. Fajnie będzie, jeżeli tak samo zaczniemy patrzeć na kolej. Zobaczymy w niej nasz drugi dom. Jak chcemy, żeby wyglądał nasz dom ?



oprac. Tomasz Raszowski (18 września 2022 r.)



ZŁAP ŚWIEŻY ODDECH I PODRÓŻUJ Z WOJEWÓDZTWA LUBUSKIEGO NAD PIĘKNY BAŁTYK POCIĄGIEM GEDANIA RELACJI BERLIN HAUPTBAHNHOF- GDYNIA GŁÓWNA

IC Gedania 14.45 Zbąszynek, Zbąszynek 12.24 - Regio - 11.03 Gorzów (Międzyrzecz 11.49)

Dw. PKS Zielona Góra 12.30 - PKS ZGora - 13.31 Świebodzin Dw. Autobusowy obok Dworca PKP

Zielona Góra Główna peron 3 KKZ 12.51 - Bus Polregio - 13.58 Zbąszynek (Sulechów 13.15)

(Słubice) Frankfurt nad Odrą 13.45 - 14.04 Rzepin 14.07 - 14.30 Świebodzin 14.31 - 14.44 Zbąszynek 14.45 - 15.28 Poznań Główny 15.33 - 16.02 Gniezno 16.03 - 16.45 Inowrocław 16.46 - 17.12 Bydgoszcz Główna 17.15 - 18.22 Tczew 18.23 - 18.39 Gdańsk Główny 18.42 - 18.46 Gdańsk Wrzeszcz 18.47 - 18.50 Gdańsk Oliwa 18.51 - 18.55 Sopot 18.57 - 19.05 Gdynia Główna (Berlin Hbf. 12.38)

IC Gedania 18.22 Tczew, Tczew 19.03 - Regio - 19.45 Elbląg (Malbork 19.20)


POCZUJ ZAPACH ORYGINALNEGO LASU I PODRÓŻUJ Z WOJEWÓDZTWA POMORSKIEGO NAD LUBUSKIE CUDA NATURY POCIĄGIEM GEDANIA RELACJI GDYNIA - BERLIN

IC Gedania 09.32 Tczew, Tczew 08.19 - Regio - 07.36 Elbląg (Malbork 08.02)

(Berlin Hbf. 15.16) Gdynia Główna 08.49 - 08.56 Sopot 08.58 - 09.02 Gdańsk Oliwa 09.04 - 09.07 Gdańsk Wrzeszcz 09.08 - 09.12 Gdańsk Główny 09.15 - 09.31 Tczew 09.32 - 10.37 Bydgoszcz Główna 10.40 - 11.07 Inowrocław 11.08 - 11.50 Gniezno 11.51 - 12.19 Poznań Główny 12.24 - 13.07 Zbąszynek 13.08 - 13.21 Świebodzin 13.22 - 13.49 Rzepin 13.52 - 14.12 Frankfurt nad Odrą (Słubice)

IC Gedania 13.08 Zbąszynek, Zbąszynek 14.08 - Regio - 15.45 Gorzów (Międzyrzecz 14.35)

IC Gedania 13.49 Rzepin, Rzepin 14.14 - TLK Wyczółkowski - 14.57 Zielona Góra Główna


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zielona Góra nad Bałtykiem. Lubuszanie podróżują pociągami nad Morze Bałtyckie.

Wenecja Tronchetto. Parking idealny.

Podróż lokalna koleją ze Splitu do Szybenika